AKTUALNOŚCI

VIII Niedziela Zwykła 03.03.2019r.

2019-03-03

  1. W środę popielcową rozpoczynamy Wielki Post. Msze św. z posypaniem głów popiołem o godz. 10.15 i 17. Kancelaria będzie nieczynna. W tym dniu odbędzie się zbiórka ofiar do puszek na Caritas naszej Archidiecezji. Przez cały Wielki Post Droga Krzyżowa w piątki o 17.30 a Gorzkie Żale w niedziele o 16.30. W związku z nabożeństwami Drogi Krzyżowej nie będzie w piątki Koronki do Miłosierdzia Bożego a Msza św. będzie bez homilii.
  2. Jak co roku Caritas przygotował skarbonki na Jałmużnę Wielkopostną. Są one dostępne na stoliku pod chórem. Ofiary z nich będą przeznaczone na pomoc dla seniorów. W zakrystii natomiast można otrzymać Zdrapki Wielkopostne z propozycjami pomocy w różnych wielkopostnych postanowieniach.
  3. Za tydzień po Mszy św. o 10.15 wymiana tajemnic różańcowych. Natomiast po Mszy św. popołudniowej a więc ok. 18 spotkanie Zespołu Synodalnego – na plebanii.
  4. Ofiary złożone na tacę w następną niedzielę będą przeznaczone na budujące się w naszej diecezji kościoły.
  5. Miło mi poinformować, że udało nam się powołać do życia Parafialną Radę Ekonomiczną. Nie jest ona jeszcze zatwierdzona przez ks. Arcybiskupa, ale stanie się to w najbliższym czasie. Na spotkaniu w minioną niedzielę gościliśmy architekta, który pomaga nam teraz w pracach związanych z częściową rozbiórką kościoła a w przyszłości z jego odbudową. Przedstawiliśmy swoje oczekiwania i mamy nadzieję, że przynajmniej część z nich uda się spełnić. Rozpoczęły się także prace związane z termomodernizacją plebanii. Jesienią informowałem, że od kilku lat trwały starania o przyznanie nam dotacji na tę inwestycję. Starania te uwieńczone zostały sukcesem, dotacja została nam przyznana i dlatego prace te zostały już rozpoczęte. Korzyścią wynikającą dla parafii z tej inwestycji będzie znaczna oszczędność na rachunkach za prąd i ogrzewanie, ponieważ będziemy korzystali z paneli fotowoltaicznych, których instalacja została tak zaplanowana, aby w przyszłości można ją było poszerzyć tak, aby zapewniała nam również prąd w kościele.
    Rozmawialiśmy ponadto na spotkaniu Rady o dokończeniu prac na parkingu przy cmentarzu, a następnie wykonaniu także alejki, która prowadziłaby od bocznej furtki do kaplicy. To musimy już wykonać własnymi środkami. O ile przy odbudowie kościoła będziemy mogli liczyć na pomoc finansową ze strony Kurii, o tyle tego typu prace (jak każda parafia) musimy wykonać już za własne środki. Dlatego ośmielam się z pokorą zwrócić do Was z taką prośbą, abyśmy wzorem wielu wspólnot wprowadzili raz w miesiącu, w ostatnią niedzielę, tzw. tacę gospodarczą, która byłaby wsparciem w prowadzeniu tego typu prac, a jednocześnie pozwoliłaby nam gromadzić środki na prace towarzyszące odbudowie kościoła, które fachowcy określają mianem „kosztów niekwalifikowanych”, za które nikt nam pieniędzy nie zwróci. Jeśli jesteście w stanie mi zaufać, że środki te będą dobrze wykorzystane, to pokornie Was o tę pomoc proszę.

Rada Osiedla Mileszki informuje, że na mocy uchwały Rady Miejskiej w Łodzi wybory do Rady Osiedla odbędą się dnia 7 kwietnia 2019 r.
zamknięcie list wyborczych - 13 marca 2019 r.
rejestracja list wyborczych - ul. Piłsudskiego 100 /dawna Delegatura Łódź-Widzew/ - I piętro, Jednostki Pomocnicze.
Rada Osiedla zaprasza wszystkie osoby chętne do pracy w Radzie do tworzenia list wyborczych i uczestniczenia w wyborach.
Dokładne informacje nt. wyborów wywieszone są na tablicy ogłoszeń Rady Osiedla.